Omvänd sökning av telefonnummer för Sverige. Vem ringer? Vem har ringt? Ge omdöme på telefonnummer och varna andra.
  • Seriös
  • OK
  • Neutral
  • KO
  • Terror

Äldre människor och bedragare

Ingen tycker om att tänka på äldre som människor som blir utsatta för bedragare, telefonförsäljare, eller bedragare online. Olyckligtvis är detta i hög grad är fallet.

Ett stort antal studier och statistik visar att när bedragare i alla former och storlekar letar efter enkla mål, kommer de absolut kommer att rikta in sig på äldre. Det finns ett antal skäl till varför detta är fallet. Att förstå dessa skäl är det första steget mot att förhindra att äldre personer du känner blir måltavlor. Det finns flera åtgärder som du kommer att vilja tänka på.

Varför bedragare inriktar sig på äldre

För det första är det viktigt att förstå att bedragare inte bara är inriktade på äldre på grund av att de är ensamma. Det är en avsevärd missuppfattning att de äldre är så desperata efter sällskap och samtal, att de kommer att bjuda in nästan vem som helst i sitt hem eller sina liv. Sanningen är att bedragare som använder telefon eller internet helt enkelt är brottslingar som använder ett antal knep, för att få pengar och annat från människor. Äldre människor är till stor del ett populärt mål bland dessa fruktansvärda individer och företag, eftersom de har bra disponibla inkomsten, och eftersom de är benägna att tro det bästa om någon som åtminstone låter uppriktig.

De bästa bedragarna som verkar online och per telefon kommer alltid att låta uppriktiga. Det är så de arbetar sig in i ett samtal som en äldre person känner att de inte kan lämna. Efter det använder bedragare skrämseltaktik, mobbning, eller så kommer de att helt enkelt fortsätta att bygga vidare på begreppet uppriktighet. Enkelt uttryckt, de kommer att göra allt för att hålla samtalet eller onlinetransaktionen igång. Och ju längre tid som går, desto mer sannolikt är det att de kommer att lyckas med sina mål.

När du förstår hur aggressiva dessa bedragare är, kan du börja att förstå hur du kan skydda de äldre i ditt liv från att bli offer.

Så skyddar seniorer från bedragare

Till att börja med, kommer du att vilja göra allt du kan för att få hem ett mycket tydligt budskap: Oavsett hur uppriktig en telefonförsäljare eller annan typ av svindlare kan låta, är det så att de är härdade, likgiltiga brottslingar. De bryr sig inte om vem de gör illa. De vill helt enkelt ha pengar och personlig information, och de kommer inte att ha några hämningar för att få en eller båda av dessa saker.

Försök få hem det budskapet, och berätta för äldre eller pensionärer i ditt liv, hur de kan skydda sig genom att kunna känna igen vissa röda flaggor. Dessa röda flaggor kan vara löften som låter alldeles för bra för att vara sanna, erbjudanden som innebär att tjäna pengar efter att ha gjort en liten investering, skrämseltaktiker, eller upprepade samtal, även efter det att den äldre personen har sagt nej en gång.

Berätta för dem att om de inte känner den som ringer, ska de inte lita på dem.

 

Senaste omdömena

  • 6945886235       302310521010
  • 302311239700       2310521010
  • 2311239700       0727503679
  • 0771450450       0735420142
  • 087383000       022123181
  • 27027       693449
  • 72027       0730489294
  • 0774410       070209810
  • 07711612612       0737197559
  • 0703469910       0981392230
  • 33321       71178
  • 040209810       911238708
  • 0070996610      
 

Callcenter

Hur du hanterar envisa callcenters

adblock

Behöver du Adblock till din webbläsare?

Callcenter

Bluff med Nummerpresentation

Callcenter

Dåliga arbetsvillkor hos Callcenters

 
 

TOPP 20 den här månaden.

  • 0703693929 - Annat

Veckans nummer.

  • x
  • x

Rekommentation

  • Nyheter och artiklar
  • Riktummer i Sverige
  • Juridiska villkor
Mobile Version verlassen
de fr it | © stopting 2021