Hur du hanterar envisa callcenters
Callcenter är organisationer med personer som jobbar, och dessa organisationer har bara ett syfte i åtanke: att få dig att prata i telefon med dem, tills de har uppnått sina mål.

Dessa mål kan variera från ett callcenter till nästa, men två mindre trevliga saker stämmer in på alla Callcenter runt om i världen: De kommer inte låta dig vara ifred, förrän de antingen har uttömt alla sina möjligheter, eller tills de har uppnått sitt önskade slutresultat. Den andra mindre trevliga punkten är att alla Callcenters verkligen är envist otrevliga.
För att kanske bättre förstå hur man handskas med envisa, tvivelaktiga callcenters, är det inte en dum idé att lära sig lite mer om callcenters som ett allmänt begrepp.
En titt på callcenters
Det krävs inte mycket för att starta ett callcenter. Allt du behöver är lite kontorslokaler, ett fåtal personer som är villiga att göra vad som helst för att få inkomst, och lite mycket grundläggande utrustning. Har du allt det, är det mycket lätt att sätta ihop ett callcenter. Det värsta är att även om ett callcenter stängs av en eller annan anledning, tar det i allmänhet inte särskilt lång tid alls innan ett nytt öpnnas.
Om sanningen skall fram, är inte alla callcenters dåliga. Av samma skäl är det också sant att det faktiskt finns vissa legitima callcenters. Det finns callcenter som byggts upp kring befintliga, lagliga produkter, och dessa är utformade för att hjälpa kunderna att hantera klagomål och lyfta problem. När det gäller dessa typer av callcenters, är de i allmänhet smått irriterande, men inte så att de är tekniskt påträngande eller olagliga. Med irriterande faktorer, menar vi naturligtvis onödigt komplicerade menyer, otroligt långa väntetider, och de tillfällen när du överförs till en annan medarbetare, bara för att finna dig själv tvingas upprepa den information du gav till föregående medarbetaren för den nya.
Det finns dock även callcenter som är rena blufföretagen. Dessa centra har inte någon annan funktion än att tvinga dig att köpa varor eller tjänster som du inte behöver, och inte har något särskilt intresse av att få. Dessa företag kommer aldrig ge upp i hopp om att du ska köpa av dem, och det finns en mängd olika sätt på vilka de kommer att sträva efter att uppnå sina mål. De kommer att visa aggressiv artighet, tilltala din osäkerhet, göra upprepade telefonsamtal, eller kanske direkt mobba dig. Callcentermedarbetare måste fylla en viss kvot av beställningar, eller så blir de av med jobbet. På grund av det här, finns det massor av press på dessa medarbetare att slå vissa siffror, och få in så mycket försäljning eller personuppgifter som överhuvudtaget är möjligt.
Framtiden för callcenters
Fråga vem som helst som har arbetat på ett callcenter, och de kommer sannolikt berätta en ganska hemsk historia. De kommer att berätta om långa timmar, låga löner och en orimlig nivå av press att prestera på en konstant nivå.
Och det ser inte ut som det kommer att ändras inom den närmaste framtiden.
TOPP 20 den här månaden.
- 0703693929 - Annat